Mareeba wetlands

2 oktober 2014 - Mareeba, Australië

Waar we nu zijn beland, WOW. Er naar toe rijden was al prachtig, toen kwamen we opeens op een kiezel weg waar geen eind aan leek te komen. Voorbij het bord van het park was nog 2 kilometer niets te zien. Maar toen we bij de receptie kwamen, een oogverblindend uitzicht over een van de 8 zoet water lagunes. Grazende emoes, vogels in alle soorten. Echt bizar. Toen werden we naar onze tent gebracht over een nog onbegaanbaarder weggetje. Een ecotent waar alle muren van gaas zijn, de badkamer is open, je slaapt en ligt in bad midden in de natuur. Hoe cool is dat? Daarnaast lig ik in een queensize bed wat lekkerder ligt dan alle bedden tot nu toe! Koffie zetten doe je op de BBQ. Er is geen electriciteit maar wie heeft dat nodig hier? De emoes kwamen ook nog even buurten bij de tent.

Vervolgens zijn we zelf wandelend op ontdekking uit gegaan maar dat was erg warm en de hoeveelheid dieren viel tegen. Eind van de middag een eco en safaritour gemaakt eerst in een boot daarna in een 4x4 door het reservaat. Dat was prachtig en eind van de middag komen alle dieren tevoorschijn. Heel veel verschillende soorten vogels gezien, zelfs ook zeldzame maar namen onthouden kan ik niet. Vogels interesseren me persoonlijk ook niet heel veel maar toch is het leuk om te zien en de verhalen er bij te horen! Wat ik persoonlijk het hoogtepunt vond is dat we onze eerste kangaroos hebben gezien! En we hebben weer prachtige foto's kunnen maken.

Na de tour gezellig met de overige gasten gezamenlijk gegeten en toen naar de tent. Heerlijk in bad onder het genot van live krekel gezang. En op tijd slapen. 's ochtends heerlijk wakker worden van de zon die door het gaas naar binnen schijnt en het geluid van diverse vogels. Direct vanuit je bed uitkijken over het reservaat waar de kangaroos om je tent heen scharrelen. Echt heel dichtbij! Daarna genieten van een lekker ontbijtje en weer terug richting Cairns waar we in de avond richting Melbourne vliegen. Weer een mooie ervaring rijker!

1. Rob:
    2 oktober 2014
    mooi verhaal daphne in nederland heb je alleen de mus en de houtduif hihi dus je ben niet een vogelaar dat kan altijd nog komen ps heb je al crocdil of kangaroos vlees gegeten
  2. Esther:
    2 oktober 2014
    Leuke post!! Mis alleen fotos van het mooie uitzicht :-D
  3. Daphna:
    3 oktober 2014
    Ja Esther komt er aan. Wifi op het vliegveld was niet sterk genoeg voor foto's. Rob, ik heb nog geen kangaroo of krokodil gegeten maar is ook niet echt mijn ambitie voor deze reis als ik eerlijk ben. ;-)