Cape tribulation / Daintree national park

30 september 2014 - Cape Tribulation, Australië

Maandag ochtend de huur auto opgehaald om op weg te gaan naar cape tribulation, het regenwoud van daintree national park (np). Gelukkig was de auto een automaat want schakelen met links zag ik niet zitten. Hoewel ik ook nog maar 1x in een automaat gereden had. Gelukkig ging dat vrij soepel, op een paar keer na dat ik de koppeling wilde intrappen maar dat deed op de rem. (Sorry!!) Links rijden ging op zich goed, al bekruipt je soms zo'n gevoel dat je aan de verkeerde kant rijdt. Dan ben je opeens bang om tegenliggers tegen te komen. Gelukkig rijden die ook allemaal aan de verkeerde kant! :-)
Het lastigste vond ik eigenlijk nog dat de richting aanwijzer ook aan de andere kant zit, waardoor ik steeds als ik moest afslaan de ruitenwissers aan zette en dat gewoon consequent bleef doen (na drie keer had Michael het niet meer ;-) )

Zodra we de stad uit reden zagen we hoe mooi het landschap rondom Cairns eigenlijk is. We zijn af en toe even gestopt om te genieten van de prachtige natuur, de baaien, stranden, maar ook al het groen! Toen met de ferry over naar cape tribulation. Eenmaal over gestoken kwamen we meteen in de prachtige natuur van daintree np terecht. We logeren twee nachten in een houten huisje midden in daintree np en direct aan het stand. Wat ze hier leuk gedaan hebben is dat je een gezamenlijke koelkast en gezamenlijke keuken hebt op het park. Deze mag je kosteloos gebruiken zodat je zelf kunt koken als je dat wilt. Scheelt toch weer kosten in vergelijking tot buiten de deur eten. En het is nog gezellig ook!

We hebben ook een wandeling gemaakt door het regenwoud op eigen houtje. Het is prachtig maar ik heb na een aantal uur wandelen nog niet de illusie ook maar een fractie te hebben gezien. Je zou hier dagen kunnen wandelen, maar dat doen we niet. Morgen gaan we op pad naar mareeba wetlands een moeras gebied. Ik ben benieuwd, ik laat het jullie weten!

1. Ineke:
    30 september 2014
    Wauw wat een mooie omgeving. Ik ben nu echt wel jaloers op jullie.