Sydney

25 september 2014 - Sydney, Australië

Vandaag een regenachtige dag dus mooi tijd voor een post op ons blog.

De afgelopen twee dagen hebben we in Sydney doorgebracht. Ons hotel (1888) zit om de hoek bij Darling Harbour, een ideale locatie en mooi hotel. We hebben Darling Harbour en de omgeving verkend, als een echte tourist de Sydney Harbour Bridge bekeken, het Opera House, the Rocks en de botanische tuinen bezocht.

Om heel eerlijk te zijn viel het ons een beetje tegen. (sorry als ik hiermee Sydney liefhebbers beledig) We wisten van tevoren dat wij geen stad mensen zijn en dat blijkt dan ook. Sydney was ook vooral bedoeld om bij te komen van de reis en om dat het iets is wat je bij een bezoek aan Australië niet mag overslaan vind ik. Maar eigenlijk is Sydney gewoon een lawaaierige stad met veel verkeer, veel zakenmensen en veel hardlopers. We zijn het nu na twee dagen dan ook wel zat en zijn blij dat we morgen door vliegen. Zoals Michael zei: "eigenlijk voldoen alleen de meeuwen hier aan mijn verwachting" (zie de foto's) Het enige wat we wel echt mooi en leuk vinden is Darling Harbour een voetgangersgebied langs de kade met veel parkjes, veel restaurantjes en straatartiesten. Het is heerlijk om hier lekker rustig in het gras te liggen, elke avond een rondje te lopen langs de kade op zoek naar een gezellig restaurantje en ondertussen te genieten van de mooi verlichte waterornamenten en bomen. Heerlijk rustgevend en gezellig!

Vandaag dus nog even een relax dagje en morgen vliegen we door naar Cairns. Hopelijk ben ik daar ook weer even in de gelegenheid om iets te posten.

1. Esther:
    25 september 2014
    Leuke foto's! Jullie zijn wel op een super goed moment naar Aussie vertrokken haha tis hier donker, grijs en grauw. Heel veel plezier nog even in Sydney en ben benieuwd naar de volgende bestemming! :-)
  2. Rob:
    25 september 2014
    toffe foto,s ik mis de foto van de boottocht door de haven
    het belangrijkste is dat je jetlag kwijt raak
  3. Edwin:
    25 september 2014
    Snel de natuur in dan! Hoop dat de vlucht een beetje is meegevallen. In tegenstelling tot wat Esther zei: het is hier prachtig mooi weer! ;-)
  4. Daphna:
    25 september 2014
    Van een jetlag hebben we eigenlijk helemaal geen last gehad. De vlucht viel wel flink tegen. Zeker omdat ik al met rugpijn instapte. Ook amper kunnen slapen tijdens de vlucht. Maar we zijn het al weer vergeten. Er zit 1 foto bij van de boot tocht, die van de brug met opera house op de achtergrond. En tja wat het weer in Nederland betreft... Wie zal ik eens geloven? ;-)
  5. Ashwini:
    Hi Daphna,

Heel veel plezier toegewenst en genieten!!!
    PS: Leuke foto's en het zonnetje schijnt hier ;-)